BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

welcome

Saturday, July 16, 2011

Selamat Pengantin Baru Kawan!

Selamat Pengantin Baru!




Hello semua teman-teman OS. Kali ini OS mahu berkongsi sedikit la mengenai majlis perkahwinan kawan OS sendiri iaitu pasangan Firdaus & Nadia! Mereka telah berlangsungkan majlis perkahwinan mereka pada 16 Julai 2011 Sabtu, yang sangat2 meriah di Batang Melaka, Melaka. Sangat meriah dan seronok melihat kawan baik sendiri mendirikan rumah tangga dan ke alam perkahwinan.

Untuk pengetahuan semua Firdaus merupakan roomate OS semasa di collge dahulu. Lama kami bersama sehingga ke semester 4 bersama berdua sahaja kongsi bilik. Kami berkenalan di college semasa mula-mula masauk college. Tak sangka bertemu Firdaus dan kami satu bilik. Master room lagi ada toilet. Privacy sangat kami berdua dalam rumah tu! haha. OS pulak jenis suka duduk dalam bilik dan Firdaus pon sama. So tiada masalah untuk kami bersama kongsi bilik dan tiada apa2 halangan. Firdaus sangat baik. OS selalu juga pulang ke rumah dia di hujung minggu. Jalan2 sama dia dan awek dia ketika itu Nadia, sekarang bergelar isteri yang sah pada Firdaus la.

Banyak kenangan kami bersama. Firdaus sangat2 setia orangnya. Jadi sepanjang perkenalan mereka selama beberapa tahun lamanya banyak jugalah masalah yang di hadapi mereka. OS pula satu bilik sama Firdaus berperang sama Nadia tu pekara biasalah kalau mereka bergadoh. Salah faham cikit sahaja esok lusa sayang abang pula la. Hehe. kadang-kadang OS yang jadi mangsa dalam bilik itu. haha. Nak stdy xboleh dek melayan kerenah Firdaus yang bermasalah dengan awek dia. Macam-macam lagi la.

Haha! Haa Apabila kawan baik sendiri sudah mendirikan rumah tangga! OS bila lagi? haha! hati semakin berdebar-debar pula. Kebanyakan kawan-kawan wanita OS semua nak sibuk2 kawin da. Ada yang sudah bertunag. kalau tak silap hujung tahun nie mereka semua mendirikan rumah tangga mereka. Wanita boleh la lelaki yang tanggung semuanya. Lelaki kene fikir 100000000000000 kali berganda untuk semua ini.

InsyAllah, suatu hari OS pon akan berkahwin dan semuanya hanya la masa penentunya sahaja. Dan jodoh pertermuaan hanyalah di tangan yang maha Esa itu. OS berserap di iringin doa yang tulus ikhlas kepada Tuhan. Amin. jika ada rezeki, jodoh dan pilihan yang betul apa salahnya OS kawin jika itulah masanay untuk OS. Tetapi bukan untuk masa yang terdekat ini tetapi di suatu masa. Amin. OK OS mahu ucapkan SELAMAT PENGANTIN BARU kepada Firdaus & Nadia! Tahniah korang. Sweet sangat korang. Semoga kekal hingga ke akhir hayat! Amin. OK :)









- Oren Soda -

0 comments: