BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

welcome

Thursday, July 14, 2011

APA yang OS rasa 14 July 2011



RASA Oren Soda




Julai kembali lagi. Jika setahun lalu julai la merupakan bulan yang paling bahagia buat OS. Bulan kedua OS bercouple ketika itu, sungguh bahagia dan seronok sangat2. Normal la pada awalnya misti la manis dan gembira.. tnggu 3 4 bulan akan datang pahit sahaja semuanya! haha.. normal kehidupan macam nie. Terima sahaja. Sementara happy itu ingat la semua kenangan bersama. Walaupon amat perit nak terima ketika itu. OS dapat sokongan kawan2. OS hargai sangat2 kawan2 ketika itu. Tiba2 perasaan yang dulu itu kembali dalam diri OS!

Siapalah orang yang OS suka pulak nie. Siapa yang sudah membuka hati kecil OS nie? Memang kuat berangan la OS nie. haha. Inilah Oren Soda, berangan no 1! Tak pela OS hanya berkongsi apa yang OS rasakan sahaja kali ini. Yee, sudah lama juga OS melihat dirinya dan sudah lama juga OS nampak kewujudan DIA, cume kepastian itu sahaja membataskan OS untuk berbuat demikian yang lebih. Tetapi apabila ianya hadir dan wujud barulah OS merasa apa yang OS penah rasa dahulu. Setiap kali misti OS menunggu2 kehadiran dia, OS akan melihat apa yang dia lakukan, perhatikan sikapnya, gayanya, perlakuaanya, bahasanya dan segala macam. Yee mungkin terlalu awal OS menilai orang lain. OS perlukan masa yang lebih lagi untuk mengenali dirinya itu.

Cinta sememangnya bukan milik OS. OS tahu dan terimanya seadanya. Biarlah OS bagi rasa cinta OS nie kepada yang Maha pencipta dan kepada keluarga OS serta rakan-rakan OS sahaja. OS xlayak untuk memberikan kepada orang. Dia comel, baik dan elok bahasanya. OS macam sudah jatuh hati pada dia pula. Hahaha.. Tak tau la perasaan ini. OS xsalahkan sesiapa. tapi ini normal la perasaan pada setiap manusia. Semua manusia mempunyai perasaan sayang, cinta, di sayangi, dan macam2 lagi la.

Fuck Love! Sampai ke tahap begitu permikiran OS selepas di kecewakan beberapa kali di dalam alam percintaan ini. Agak berat dan amat2 sakit sekali apa yang OS tempuhi sebelum nie. Bagaikan jatuh dari kondo tingkat 17 sampai ke bawah. Jatuh pula termasuk di dalam swimng pool! OS pula xpandai berenang. Haa.. sudah jatuh lemas pulak itu. Ibarat macam itu la. Nie da masuk topic lain pulak nie, haha.. OS berharap yang OS akan berkawan sama dia untuk selama-lamanya. OS tahu, apa yang OS pilih nie adalah pilihan OS sendiri. Jadi OS xpernah salahkan sesiapa. OS salahkan diri sendiri kerana diri sendiri yang pilih untuk ke jalan ini. Redha dan terima seadanya.

Pengalaman dahulu adalah panduan dan pegangan OS sehingga sekarang. Banyak yang mengajar OS erti sebuah kehidupan. Ini semua mematangkan OS. Walaupon pahit yang banyak di lalui tetapi OS tetap bangun walupon ada ketikanya OS down dan putus asa sangat2. Tapi itulah, seperti nama blog OS nie.. Sebuah episod kehidupan suka dan duka. OS akan berkongsi segala apa yang OS rasa bersama. Biar di suatu masa nanti, OS sudah tiada lagi orang akan ingat OS dengan sesuatu yang baik bukanya dengan sesuatu yang nagatif. Tapi OS xnk semua sedih jika itu yang berlaku kepada OS.

DIA hadir tanpa di duga. OS cuba untuk kawal perasaan OS nie. Ada kalanya OS cuba untuk berbuat sombong untuk mengelakan OS terus bersama dengan dia. Tapi perasaan OS nie. Pelik la. OS xnak bagi apa2 harapan dan mengharap. Kelak ianya akan sakit dan terkena kepada OS sendiri. OS berdoa yang dia pon suka berkawan sama OS dan apa yang penting biarlah ianya iklas walaupon xsempurna.

Panjang pulak OS bebel kali ini. Mungkin lama xcoret di blog ini. Apa2 pon, entry ini OS tujukan khas untuk dia agar dia tahu sedikit sebanyak perasaan OS. Dan OS harap janganlah salah faham apa yang OS tulis nie. OS xd tujukan pada sesiapa pon. Ianya hanyalah perasaan OS yang apa OS rasakan. OK semua. senyum selalu dan OS sayang semua!




> C I N T A <

Apa yang ada pada cinta ini? Suatu perasaan, harapan dan impian.
TERUS mlangkah khadapan.. mncari ssuatu yang sume org inginkan dlm hdup ini.. sesuatu prasaan dan harapan yg mgkin akan mbuatkn diri gembira dan sedih bsamanya.. merasa diri dhargai srta dsayangi.. kpastiaan yg mgkin kadang2 sakit utk di laluinya.. TAPI itulah apa yang tlh dipilih dlm hidup ini.. jgn salahkn org lain kerana diri sndiri yg pilih utk itu.. dan Maaf adalah penamat di hjng cerita.. Terima Kasih - OS =')
- Oren Soda -

5 comments:

Anonymous said...

""Bagaikan jatuh dari kondo tingkat 17 sampai ke bawah. Jatuh pula termasuk di dalam swimng pool! OS pula xpandai berenang. Haa.. sudah jatuh lemas pulak itu. ""

nak ambik PART tu jea boleh ? pandai yea buat KELAKAR SERAM mcm tu .

chill yeah ~

-apek-

**oopss ! terMENTION name . HAHAHA.

Anonymous said...

pastu nak sambung kan "PEPATAH SERAM" tu , ada lahh seorang HERO, maybe pakgaurd kondo tu , maybe org AWAM , maybe pakcik tukar tayar , maybe tukang urut ,MULA BERAKSI menyelamatkan OREN SODA yg "lemas" itu . akhirnya ada BABAK "CPR" kat tepi swimming pool tu . -happy ending-


boleh mcm tu ??

chill yea !

-apek-


**aiyakkk ! terMENTION nama lagikk . HAHAHAHA . :)

Oren Soda said...

APEK: hehehehheeheheee awk nie kelakar la.. pndai2 jek smbng cerita eh.. hehe.. ok oren chill. saja kngsi crta saja :) apek bace

Red Zone said...

Dah jatuh..pastu lemas....warghhh! bijaksana OS menggambarkan situasi.... =p the best part, jatuh banguns semula...habistu kalau dah lemas sapa nak tolong OS tu???hehehe... =p

Oren Soda said...

JASNI: hehe.. 2 la pasal. part 2 jek paling best. hehe. yela kite xpndai berenang knz. so jtuh terjtuh dlm swng pol lak. hehe ala2 kt mentari kondo 2 la. hahaa :)